Baby Came Back! Missed Out? Grab Your

معرفی شهر بمبئی | بازدید از بمبئی

بمبئی یکی از پرجمعیت‌ترین و بزرگترین شهرهای ماهاراشترا است. همچنین بزرگترین کلان شهر این ایالت، بمبئی به عنوان پایتخت تفریحی و مالی نیز محبوب است. این شهر بزرگ‌ترین شهر هند است و به‌عنوان شهر رویاها نامیده می‌شود. اینجا مکانی پر از رویاپردازان و افرادی است که روز و شب برای رسیدن به رویاهای خود سخت تلاش می‌کنند. از بازیگران مبارز، کارگران، ستاره‌های بالیوود گرفته تا گانگسترها، بمبئی چیزهای زیادی برای ارائه دادن دارد. چیزهای زیادی می‌توان در مورد آنها نوشت و صحبت کرد! بمبئی همچنین خانه یکی از بزرگترین مناطق فقیر نشین و همچنین خانه ثروتمندترین‌ها است و بنابراین منصفانه است که بمبئی را شهری برای همه توصیف کنیم. زبان اصلی صحبت قطعاً هندی است، اما این شهر به گرمی پذیرای مردم از همه ادیان و مذاهب بوده است. اگر می‌خواهید تنوع را بشناسید و تجربه کنید، از بمبئی دیدن کنید. این شهر همچنین زبان خاص خود را دارد که هندی Bambaiiya است. به عنوان شهری مملو از مردمان صمیمی شناخته شده است، ما معتقدیم که هر چیزی که در مورد بمبئی نوشته شود هرگز کافی نیست. با توجه به تجربه گردشگران هرکسی که تور هند را انتخاب کرد و به بمبئی رفت هرگز پیشمان نشد.


پرجمعیت ترین شهر هند؛ بمبئی

اگر قصد بازدید از بمبئی را دارید، باید بدانید که قلب بمبئی برخی از بهترین و زیباترین معماری‌های استعماری را دارد و اگر به مسیرهای کمتر شناخته شده بروید، با چندین بازار متمایز، معابد، رستوران‌های شیک و تفریحات شبانه که یکی از انواع آن است، مواجه خواهید شد. در سال‌های گذشته بمبئی مجموعه‌ای از هفت جزیره بود که در نهایت برای تشکیل بمبئی شکل گرفت. 

بهترین مکان ها برای بازدید در بمبئی

جدا از مکان های دیدنی معمولی و محبوب، گنجینه های پنهان زیادی در بمبئی وجود دارد که برای تجربه روح واقعی شهری که هرگز نمی خوابد، باید از آنها دیدن کنید.

دروازه هند

دروازه هند که در قرن بیستم ساخته شد یکی از بزرگترین جاذبه‌های گردشگری بمبئی است. این ساختمان به زیبایی مشرف به دریای عرب ایستاده است و موقعیت مکانی این بنا چیزی است که آن را بسیار جذاب کرده است. ارتفاع آن 85 فوت است و یکی از مهم‌ترین مکان های دیدنی بمبئی است. ساخت دروازه هند تقریبا 13 سال طول کشید تا به پایان برسد و به افتخار اولین بازدید پادشاه جورج پنجم و همچنین ملکه مری از هند ساخته شد. یکی دیگر از بناهای زیبا و تاریخی هتل تاج محل وجود دارد. این هتل حتی قبل از ساخته شدن دروازه هند وجود داشته است، به طور دقیق 21 سال قبل از آن. در مقابل این مکان دیدنی زیبای بمبئی نیز مجسمه شیواجی قرار دارد که دارای اهمیت تاریخی است. شیواجی پادشاهی بود که به جنگ چریکی متوسل شد تا امپراتوری ماراتا خود را تأسیس کند. او می‌خواست امپراتوری خود را در رشته کوه سهیدری برپا کند تا نمادی از غرور و شجاعت باشد که امپراتوری در آن زمان به شدت آن را منعکس می‌کرد.

مجسمه شیواجی

مجسمه شیواجی در روز جمهوری در سال 1961 رونمایی شد. دروازه همچنین دارای پنج اسکله است که شما را به مکان‌های دیدنی دیگر دور از بمبئی مانند غارهای Elephanta و همچنین Alibaug می‌برد. برای دیدن زیبایی‌های منظره از دروازه هند دیدن کنید. مناظر دریا از این بنای تاریخی ارزش تماشا را دارد و واقعاً دیدنی است. معماری ترکیبی از هر دو سبک هندو و مسلمان است. طاق بنا به سبک معماری اسلامی و بخش تزئینات با استفاده از سبک هندو انجام شده است.

پیوند دریایی باندرا-ورلی

لینک دریای Bandra Worli یکی دیگر از مکان‌های دیدنی است که بیشتر گردشگران مایل به بازدید و مشاهده آن هستند. این پیوند دریایی بر جذابیت این شهر افزوده است. این پل که در ابتدا به نام راجیو گاندی Seal Link نامیده می‌شد، به زیبایی بر روی دریای عرب ساخته شده است و در سال 2000 شروع به کار کرد و در سال 2010 تکمیل شد. این پل حومه بندرا را به ورلی متصل می‌کند و یکی از زیباترین زیرساخت های بمبئی است. . در حالی که بیشتر مردم از این مسیر به عنوان بخشی از سفر روزانه خود استفاده می‌کنند، عده ای هم هستند که به این لینک مراجعه می‌کنند تا فقط شاهد زیبایی‌های پل باشند. در شب پل با چراغ‌ها حتی بهتر به نظر می‌رسد. برای مردم محلی بمبئی، ارتباط دریایی به عنوان تسکین ترافیک و ساعات طولانی تر رفت و آمد است. زمان سفر در مقایسه با 90 دقیقه قبل از آن به 20 تا 25 دقیقه کاهش یافته است. بهترین راه برای نگاهی به این پل، از Worli Seaface است. مناظر از آنجا و حتی از قلعه Bandra نفسگیر است. کمی وقت بگذارید و به هر یک از این مکان ها بروید و از مناظر غروب آفتاب لذت ببرید. قطعاً منظره را دوست خواهید داشت.

کلیسای Mount Marcy

یکی دیگر از جاذبه‌های بزرگ کلیسای Mount Marcy است که به نام باسیلیکای ما لیدی مونت در حومه غربی بمبئی واقع شده است. این کلیسا نه تنها برای مسیحیان بلکه برای افرادی که به ادیان و مذاهب مختلف تعلق دارند بسیار مهم است. جشنواره Mount Mary که به عنوان نمایشگاه Bandra نامیده می‌شود بسیار محبوب است و مردم از سراسر جهان به کلیسا می‌روند. در این مدت کلیسا شلوغ است اگر می‌خواهید زیبایی‌های این کلیسا را تجربه کرده و تماشا کنید، بهتر است در روزهایی که جمعیت کمتری وجود دارد، از آن دیدن کنید. گفته می‌شود که این کلیسا در قرن شانزدهم ساخته شده است و پرتغالی‌ها در سفر خود به هند این کلیسا را ساختند و حتی مجسمه مریم مقدس را نیز دریافت کردند. با این حال، در قرن 18، ماراتاها کلیسا را به طور کامل ویران کردند و در سال 1760 بازسازی شد و این چیزی است که امروز می‌بینید. کلیسای Mount Mary یکی از جاذبه‌های دیدنی بمبئی است که روزانه افراد زیادی از آن دیدن می‌کنند. در بین مردم این باور وجود دارد که اگر از صمیم قلب چیزی بخواهید، آرزوهایتان برآورده می‌شود. اعتقاد بر این است که بت دارای چنین قدرت‌هایی است. گفته می شود که این کلیسا خون پاپ ژان پل دوم را نیز در خود جای داده است که در سال 1986 از هند دیدن کرد. در شب سال نو از کلیسا دیدن کنید، زمانی که کلیسا روشن و دیدنی است.

حاجی علی

بقعه حاجی علی درگاه یکی از بنام و معتبرترین مزار کشور است. حاجی علی درگاه واقع در ورلی در وسط یک جزیره قرار دارد و یکی از دلایلی است که این مکان را بسیار جذاب کرده است. حاجی علی یکی دیگر از بناهای بسیار مهم بمبئی است و گفته می‌شود که این درگاه در سال 1431 ساخته شده و مقبره پیر حاجی علی شاه است که از قدیس‌های صوفی بوده است. تقریباً 30000 نفر هر هفته از این درگاه بازدید می‌کنند و طبق افسانه‌ها گفته می‌شود که قدیس زمانی برای انتشار آموزه‌های اسلام به هند سفر کرده بود. او قبل از مرگ از پیروانش خواسته بود تا تابوت حامل جسد او را در دریا نگه دارند. و امروز آن نقطه دقیقا همان جایی است که حاجی علی ایستاده است. به درگاه سبک معماری اسلامی داده شده و گنبدهای سفید و مناره‌های زیبا نمونه‌ای از آن هستند. معماری سبک مغول یکی از بهترین و همچنین چشم نواز معماری است. سردر درگاه از سنگ مرمر خالص و همچنین مناره‌ها با سنگ مرمر سفید ساخته شده است. در این جاذبه یک جاذبه وجود دارد و آن قالی خانه زیباست که در آن هر جمعه مراسم قوالی برگزار می‌کنند. فضای داخلی با آینه کاری بسیار پیچیده انجام شده است و در قسمت‌هایی از حرم نیز آیاتی از قرآن نوشته شده است. برای کسانی که مومن هستند واقعاً دلیلی برای زیارت حاجی علی درگاه ندارند. و برای غیر مؤمنان، معماری و مکان دیدنی دلیل خوبی برای بازدید از این مکان الهی است. 

بهترین مکان‌ها برای اقامت در بمبئی

بمبئی که یکی از بزرگترین شهرهای کشور است، مورد بازدید گردشگران از سراسر کشور است. و از این رو برای افرادی که برای تعطیلات به بمبئی سفر می‌کنند، هیچ کمبودی در گزینه‌های اقامتی وجود ندارد. بمبئی طیف گسترده‌ای از گزینه‌های اقامت از لوکس تا هتل های ارزان قیمت را دارد. در اینجا لیستی از گزینه‌ها وجود دارد که می‌توانید هر زمان که قصد بازدید از بمبئی را دارید در نظر بگیرید. ما آن را در محدوده‌های مختلف طبقه‌بندی کرده‌ایم تا بدانید چه چیزی متناسب با بودجه شما است.

هتل های لوکس بمبئی

Trident-022-6632-4343 (تقریباً 9000 روپیه به بالا) واقع در نریمان پوینت یکی از بهترین هتل‌های لوکس بمبئی است. این هتل در قلب بمبئی واقع شده است و مناظری دیدنی از Marine Drive را ارائه می دهد که یکی از نمادین ترین نقاط دیدنی این شهر است. این هتل که هتلی مجلل است دارای بهترین امکانات و امکانات رفاهی می‌باشد.

هتل تاج محل پالاس

022-6665-3366 (تقریباً 12000 روپیه به بالا) درست روبروی دریای عرب واقع شده است و با مناظر خیره کننده نیز تضمین می‌کند که اقامت شما در اینجا اقامتی مجلل خواهد بود. با وجود جاذبه‌های بسیار زیادی که در این نزدیکی قرار دارند، اقامت شما لذت بخش خواهد بود. این هتل همان طور که از نامش پیداست کمتر از یک قصر نیست. آنها دارای یک آبگرم، استخر روباز، سالن زیبایی، اتاق تناسب اندام و همچنین یک منطقه خرید لوکس هستند که درست در سایت قرار دارد. تمام اتاق ها به زیبایی طراحی شده اند و هر گوشه و کنار این هتل تجمل گرایی را می ریزد. شما می توانید این هتل را به عنوان یک گزینه در سفر خود به شهر رویاها در نظر بگیرید.

Grand Hyatt- 022-6676 1234 

(حدود 13500 روپیه به بالا) یکی دیگر از هتل‌های مجلل بمبئی است. این هتل سطح بالا که در 3.5 کیلومتری مجتمع Bandra Kurla قرار دارد، مورد علاقه بسیاری از گردشگران بوده است. همچنین تنها 4 کیلومتر با فرودگاه بین المللی چاتراپاتی شیواجی فاصله دارد. در میان تمام امکانات، برخی از آنها که ممکن است شما را به وجد بیاورند عبارتند از: اسپا، سالن، استخرهای روباز، سونا و همچنین پیست دویدن و جایگاه ورزش. شما می‌توانید از اتاق‌های استاندارد گرفته تا اتاق‌های اجرایی و همچنین سوئیت‌ها را انتخاب کنید. رستوران چند آشپزی آنها غذاهای خوشمزه‌ای سرو می‌کند. اگر برای مقاصد کاری از بمبئی بازدید می‌کنید، اجازه دهید به شما بگوییم که Grand Hyatt همچنین دارای یک اتاق جلسه مطابق با نیازهای شما است.

هتل های میان رده در بمبئی

در زیر هتل‌های میان رده را می‌بینید:

Tunga Regale-022-4102-1818 

(تقریباً 4000 روپیه) یک هتل متوسط است که برخی از بهترین امکانات را با قیمت مناسب دارد. این هتل مجلل واقع در اندهری، دارای اتاق‌های شیک با همه چیزهایی است که یک گردشگر برای سرگرمی نیاز دارد. مینی بارها، پایه‌های آی‌پد و اتاق‌هایی که ارتقا یافته‌اند، این هتل شما را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد. آنها همچنین صبحانه قاره‌ای همراه با غذاهای منطقه‌ای و بین المللی سرو می‌کنند تا ذائقه شما را سیر کند. این هتل همچنین دارای یک سالن روی پشت بام برای فعالیت ها می‌باشد.

توچال- 022-2844 7777 (تقریباً 2500 روپیه) 

در جاده Mad Marve در نزدیکی ساحل Aksa در ملاد واقع شده است. و چون مشرف به ساحل است، اگر می‌خواهید کمی از شلوغی و جنون شهر دور بمانید، این یکی از بهترین گزینه‌های اقامت برای شماست. این هتل در مکانی آرام واقع شده است و از این رو اقامت شما در اینجا یک اقامت آرام خواهد بود. اتاق‌ها جادار و با هر امکاناتی که یک مسافر ممکن است به دنبال آن باشد، به زیبایی ساخته شده‌اند. آنها همچنین دارای سوئیت‌هایی با بالکن خصوصی و فضای تراس و همچنین ویلاهایی با اتاق بخار، حمام چرخابی و همچنین سونا هستند. اگر می خواهید پس از یک سفر خسته کننده به استراحت بپردازید، بار کنار استخر مناسب است، می‌توانید در استخر نیز شنا کنید. برای کسانی که دوست دارند فعال بمانند، The Resort همچنین دارای زمین بازی و زمین های ورزشی است تا شما را سرگرم کند.

هتل های مقرون به صرفه در بمبئی

در زیر به برخی از هتل‌های مقرون به صرفه بمبئی نیز اشاره می‌کنیم:

Hotel Skyway Inn- +91-98193-75136 

(تقریباً 700 روپیه) یک هتل ارزان قیمت است که همه امکانات را با مقرون به صرفه‌ترین قیمت ها دارد. این هتل ممکن است به اندازه بقیه موارد ذکر شده در بالا مجلل به نظر نرسد، اما با توجه به قیمتی که می‌پردازید، اتاق ها و امکانات مناسبی از جمله صبحانه قاره‌ای دارد.

بهترین زمان برای بازدید از بمبئی

بهترین زمان برای بازدید از بمبئی از اکتبر تا مارس است که آب و هوای مطبوع و مساعد دارد. بمبئی معمولاً بارندگی شدید دارد و رفت و آمد ممکن است مشکل ساز شود. بنابراین بهترین زمان برای سفر به بمبئی در این ماه‌ها است.

بهترین مکان‌ها برای غذا خوردن در بمبئی

هیچ جایی بهتر از بمبئی نیست که بتوانید غذاهای چند آشپزی را بچشید. از آنجایی که بمبئی یک کلان شهر است، تقریباً هر نوع غذایی که در شهر سرو می‌شود و غذاهای خوشمزه وجود دارد. بمبئی یک لذت مطلق برای غذا خوردن است. این نشان دهنده فرهنگ متنوع شهر است.

 

درباره نویسنده...

مریم زنگنه

شاعر، نویسنده، گوگل شناس، عاشق گشت و گذار و گردشگری؛ عاشق هیجان توام با خلاقیت! همسفر من باشید تا با هم به اقصی نقاط ایران و جهان سفر کنیم.
Avatar
پست های تصادفی

نظرات خود را به اشتراک بگذارید

عضویت در خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه می توانید رایانامه خود را در کادر زیر وارد کرده و آخرین مطالب و خبرهای سایت را در لحظه دریافت کنید.

با عضویت در خبرنامه سپند پرواز شرق از آخرین تورها ، تخفیف ها و مطالب خواندنی آگاه شوید .

.